Wiele modeli rolet jest przystosowane do biur. Najważniejszą ich funkcją jest ochrona przed słońcem. Często nie można zmienić miejsca, w którym się siedzi, dlatego warto jest posiadać dobrą roletę.
Kolor
W pomieszczeniu wiele zależy od kolorów. Każdy pracownik musi czuć się dobrze w biurze, aby efektywniej pracował. Kolor rolet powinien być dopasowany do wnętrza. Słońce padające na roletę, będzie dawało lekką poświatę. Warto jest zadbać aby nie przeszkadzała. Przy wyborze koloru również warto jest pomyśleć o odbijaniu promieni słonecznych. Ciemne kolory przyciągają światło, dlatego lepiej zamontować jasne rolety. W pomieszczeniu będzie jaśniej, przez co nie będzie trzeba oświecać sztucznego światła, a przy okazji chłodniej. Nagrzane pomieszczenia nikomu nie służą, a ciemne kolory szybciej się nagrzewają. Roleta będzie oddawała ciepło do biura, przez co efektywność będzie gorsza. Użycie klimatyzacji z pewnością pomoże, lecz nie jest ona zdrowa dla ludzi.
Wymiar
Przy wyborze rolet ważny jest również jej wymiar. Rolety w biurach powinny zakrywać całe okno, aby nie przepuszczały promieni słonecznych. Powodują one rozproszenie pracownika, a nawet denerwowanie. Z pewnością wpłynie to na jego efektywność, niestety negatywnie. Montując rolety na całe okno z pewnością unikniemy takich problemów i każdy będzie zadowolony.
Wygląd
Ważnym czynnikiem jest również wygląd. Klienci odwiedzający biuro rozglądają się dookoła. Pierwsze ich wrażenie jest najważniejsze, ponieważ taką będą mieć opinie o firmie. Miła obsługa i dobrze wykończone wnętrze miło ich zaskoczy, dzięki czemu z pewnością opowie o tym znajomym. Rolety dodają uroku całemu pomieszczeniu. Dobry wybór wpłynie pozytywnie na całe biuro. Dzięki ładnemu wyglądowi, można łatwo zbudować dobry wizerunek.